Leszek Możdżer & Adam Pierończyk

Leszek Możdżer – klavir 

Pijanista i kompozitor Lešek Moždžer (1971) jedan je od najistaknutijih poljskih džez umetnika današnjice. Klavir svira od pete godine, diplomirao je 1996. na Muzičkoj akademiji „Stanislav Monjuško“ u Gdanjsku. Za džez se zainteresovao tek u 18. godini u sastavu klarinetiste Emila Kovalskog, ali je pravo vatreno krštenje u žanru doživeo na prvoj probi sa sastavom Miłość 1991. godine. Godinu dana kasnije dobio je nagradu na takmičenju Jazz Juniors u Krakovu, a potom je postao član kvarteta Zbignjeva Namislovskog. Dva puta za redom, 1993. i 1994, izabran je za najveću nadu u anketi magazina Jazz Forum, a isti magazin mu je dodeljivao titulu najboljeg pijaniste u kontinuitetu od 1994. godine. Četiri puta je bio i džez muzičar godine (apsolutna kategorija). Od 2011. godine je umetnički direktor festivala Enter Music u Poznanju.

Snimao je kompozicije Zbignjeva Prajsnera („Requiem for my friend“ „10 easy pieces for piano“), kao i filmsku muziku Jana Kačmareka. Ipak svetsku slavu je ostvario originalnom dekonstrukcijom dela Frederika Šopena. Snimio je preko stotinu albuma, od kojih više desetina kao lider. Na Beogradskom džez festivalu debitovao je 2013. godine, kada je posle solo nastupa održao nezaboravni džem-sešn sa Larsom Danijelsonom u Velikoj sali DOB, te potom džemovao i sa Šajem Maestrom i mladim srpskim umetnicima u klubu „Čekaonica“.  

Saradnje (odabrano): Tomaš Stanko, Mihal Urbanijak, Ana Marija Jopek, Pet Metini, Artur Blajt, Baster Vilijams, Bili Harper, Džo Lovano, Arči Šep, Dejvid Libmen, Lester Bouvi, Markus Miler, Džon Skofild, Stiv Svolou, Lars Danijelson. 

Adam Pierończyk – saksofoni 

Saksofonista i kompozitor Adam Pjerončik (1970) jedan je od najkreativnijih umetnika na evropskoj džez sceni. Akademsko obrazovanje započeo je u Nemačkoj, da bi se po povratku u Poljsku sredinom devedesetih odmah našao među najinovativnijim muzičarima svoje generacije. Godine 1996. učestvovao je na albumu Talk to Jesus Lešeka Moždžera, što je bila uvertira u njihov rad u duu. Održali su brojne upečatljive koncerte, kao i snimili albume 19-9-1999 (uživo u Ukrajini) i Live in Sofia, koji je proglašen za album godine u anketi magazina Jazz Forum. Učešće na Beogradskom džez festivalu održava se po ideji organizatora, predstavljajući ekskluzivni koncert slavnog dua posle dugogodišnje pauze. 

Pjerončik je snimio blizu trideset albuma kao lider. Osamnaest puta je bio najbolji sopran saksofonista, te više puta drugi ili treći među tenor saksofonistima u godišnjim anketama magazina Jazz Forum. Dvadeset puta je bio nominovan za nagradu Fryderyk (poljski ekvivalent Gremiju) u četiri kategorije (najbolji muzičar – apsolutna kategorija, album, solista i kompozitor), osvojivši dva najvažnija priznanja, za muzičara i album godine. Bio je umetnički direktor festivala u Rabatu (Maroko) i Sopotu (Poljska), a od 2019. je umetnički direktor festivala Jazz Juniors u Krakovu. Komponuje i za pozorište, kao i drži predavanja i radionice širom sveta. 

Saradnje (odabrano): Sem Rivers, Arči Šep, Zbignjev Namislovski, Miroslav Vitous, Greg Ozbi, Geri Tomas, Bobi Mekferin, Džef Tejn Vots, Tomaš Stanko, Trilok Gurtu, Mažid Bekas, Wolfgang Pušnig, Lars Danijelson, Džoj Kalderaco, Marcin Wasilewski Trio.

mozdzer.com/pl

adampieronczyk.net

Podrška: Ministarstvo kulture i nacionalnog nasleđa Poljske i Fondacija Zbignjeva Sajferta.