Kris Davis Diatom Ribbons (SAD/Haiti)

„Dejvisova živi u svakom tonu koji odsvira, ona je počasni potomak Sesila Tejlora“ (Vidžej Ajer). 

 

Kris Davis – klavir / piano

Val Jeanty – gramofoni, elektronika / turntable/electronics

Nick Dunston – kontrabas, električni bas / upright bass, electric bass

Terri Lyne Carrington – bubnjevi / drums

 

Pijanistkinja i kompozitorka Kris Dejvis (Vankuver, 1980) studirala je klasiku na Kraljevskom konzervatorijumu u Torontu kada se zainteresovala za džez svirajući u školskom orkestru. Dalje je učila džez klavir i kompoziciju u Torontu, Parizu i Njujorku, a u Njujork se preselila 2001. godine. Od 2003. objavila je 23 albuma kao lider ili kolider, najpre uglavnom za kuće Clean Feed i Fresh Sound, a od 2016. i za svoju produkciju Pyroclastic Records, predstavljajući razne formate i kontekste, od solo resitala do muzike za oktet. Glavne saradnje: Džon Zorn, Kreg Taborn, Ingrid Laubrok, Tajšon Suri, Toni Malabi, Tom Rejni, Bil Frizel, Trevor Dan, Džon Ajrabejgon, Markus Gilmor, Džulijan Laž, Esperanca Spolding, Anđelika Sančez, Tim Bern, Don Bajron, Silvi Kurvoazje, Erik Rivis… 

Dejvis je debitovala na Beogradskom džez festivalu 2017, u duu sa bubnjarom Bilijem Dramondom. Projekat Diatom Ribbons, koji ovog puta predstavlja, doneo joj je velika priznanja: udružila je titule za najbolji džez album 2019. u Njujork Tajmsu i NPR Music Jazz Critics Poll, bila je najbolji pijanista u anketi kritičara magazina DownBeat, te najbolji pijanista i kompozitor u anketi Jazz Journalists Association. Na ovogodišnjim listama kritičara magazina DownBeat osvojila je čak pet visokih plasmana: Diatom Ribbons: Live at The Village Vanguard je drugoplasirani album, a Diatom Ribbons drugoplasirani bend, dok je ona trećeplasirani izvođač (apsolutna kategorija) i pijanista, kao i na 7. mestu među kompozitorima. Osvojila je i jedan Gremi, učestvujući na najboljem instrumentalnom džez albumu 2022, New Standards Vol. 1, po zamisli bubnjarke Teri Lin Karington koja je pak i članica sastava Diatom Ribbons.