James Carter Quintet: Lookin’ at Lock – Tribute to Eddie Lockjaw Davis (SAD)
James Carter – saksofoni / saxophones
Satish Robertson – truba / trumpet
Gerard Gibbs – klavir / piano
Hilliard Greene – bas / bas
Elmar Frey – bubnjevi / drums
Kao štićenik Vintona Marsalisa i Lestera Bouvija, Džejms Karter (Detroit, 1969) je rano osetio dve krajnosti džeza: Najpre je Lesterov avanturizam pobedio Vintonov konzervativizam, izloživši klinca uzbudljivim avangardnim akcijama pre nego što je objavio debi album JC on the Set (1994). Karterov prvi kvartet bio je jedan od najžešćih malih sastava u džezu devedesetih, a on je bio među predvodnicima generacije tzv. mladih lavova. U filmu Kanzas City Roberta Altmana u nezaboravnom dvoboju tenorista bili su Karter i Džošua Redman, tada najveći rivali na sceni, u ulogama Bena Vebstera i Lestera Janga.
Karter je jedan od najvirtuoznijih multinstrumentalista u savremenom džezu. Izvanredno svira sve saksofonske instrumente, od sopran do bas saksofona, flautu i klarinete – teško je reći u čemu je bolji, a ni on sâm se ne opredeljuje. Ipak, najveća priznanja stručne javnosti stekao je za bariton saksofon, više puta uzastopno pobeđujući na godišnjim listama kritike magazina DownBeat. Ove godine bio je drugi, a u deset najboljih plasirao se i među sopran saksofonistima, kao i raznim instrumentalistima (bas saksofon). Objavio je dvadesetak albuma kao lider, a svirao je i na izdanjima Vintona Marsalisa, Herbija Henkoka, Markusa Milera, Kristijana Mekbrajda, Madlen Peru i Di Di Bridžvoter, između ostalog.
Pokazujući izuzetno interesovanje za tradiciju, Karter je već imao uspešne projekte posvećene Bili Holidej (Gardenias for Lady Day) i Đangu Renartu (Chasin’ the Gipsy). Aktuelni projekat Lookin’ At Lock posvećen je velikanu tenor saksofona Ediju Lokdžou Dejvisu (povodom stogodišnjice njegovog rođenja, 1922), koji je i sâm nastupio na prvom Beogradskom džez festivalu 1974. godine u Njuport produkciji posvećenoj Čarliju Parkeru.